Verslag GVV63 1 – Sparta’30 1 (0-2)

Een week later dan gepland traden GVV ’63 en het Andelse Sparta ’30 tegen elkaar in het strijdperk op Sportpark Maartenshof. Om van de hatelijke laatste plaats af te komen was winst het enige wat telden voor de geel-zwarten van trainer Denny van Geffen.

Het eerste kwart van de wedstrijd, die in de stromende regen begon, grossierden beide teams in balverlies. Veel kansen kwamen er dan ook niet, al zorgden de gasten uit Andel nog voor het meeste gevaar. Grote problemen bleven echter uit voor de goal van Maikel van Tuyl. GVV ’63 kwam wat beter in de wedstrijd en zag Bjorn van Bruchem nipt overschieten na een knappe actie van Daniel Bouma. De Andelse goalie redde even later op een kopbal van Nick Ekelmans en pakte ook de rebound van Stefan Blom.

Ondertussen bleven het opletten geblazen voor de Spartaanse voorwaartsen, maar beide doelen bleven tot het rustsignaal schoon.

Na de kantwisseling kwam het initiatief wat meer bij Sparta ’30 te liggen en de Brabanders namen na een uur spelen een voorsprong. Halfbakken uitverdedigen van de Gamerse achterhoede werd door de gasten genadeloos afgestraft en de 0-1 was daar.

De thuisclub moest nu op zoek naar de gelijkmaker en deed dat ook. Maar de echte overtuiging ontbrak om de Andelnaren aan het wankelen te brengen. Toch kwamen er mogelijkheden, goed doorzetten van Bjorn leverde een bal op de paal op van Thomas van der Ley. En een verdwaalde voorzet van de goed spelende Jordy van Tuyl schampte de lat van het Andelse doel.

Verder konden de geel-zwarten geen vuist maken voor de goal van Sparta ’30. Daarentegen verschenen de bezoekers regelmatig gevaarlijk voor de goal van Maikel en was het niet verrassend dat ze dan ook vijf minuten voor tijd de voorsprong verdubbelden en daarmee de wedstrijd in het slot gooiden en de eindstand bepaalden.

Op Sportpark De Gaard in Sprang-Capelle wacht volgende week zaterdag NEO ’25 als tegenstander, aftrap 15.00u. Om tot een positief resultaat zal er duidelijk een tandje bijgezet moeten en kan hopelijk de rode lantaarn doorgegeven worden aan een ander team in 3D.